Achtergrond

De ATV was gevestigd in het Waterspoorpark, maar in 2014 moest deze locatie worden verlaten omdat het gebied ging worden ingezet voor wateropvang bij sterke regenval.

Vanaf 2015 is een vervangende locatie in park ’t Loo in gebruik genomen. De locatie bestaat uit 50 tuinen. Er zijn 45 tuinen voor leden, 4 schooltuintjes en een gedeelte voor Woej. In 2016 heeft Woej daar verhoogde plantenbakken geplaatst voor rolstoel gebruikers.

Over de locatie loopt een publiek voetpad. De hekken worden geregeld geopend voor de bewoners van de wijk, zodat zij over het terrein kunnen wandelen en er zijn zitplekken.

De leden van de vereniging vormen een grote diversiteit en zijn afkomstig uit vele landen. Dat is ook zichtbaar aan de vele soorten gewassen die verbouwd worden.