Donateurs

Hallo,

wij zijn een kleine amateurtuindervereniging (ATV) Nicolaas Beetslaan. Ons tuincomplex moesten wij ruimen voor het Waterspoorpark ter behoeve van wateropvang bij sterke regenval in de komende jaren.

Vanaf 2015 hebben wij een vervangend mooi complex van de gemeente Leidschendam-Voorburg in gebruik kunnen nemen. Het bestaat uit 38 tuinen, 4 schooltuintjes en een gedeelte voor Woej. Weoj heeft daar in 2016 verhoogde plante bakken voor rolstoel gebruikers geplaatst. dus alles bij elkaar 43 tuintjes. Als het gehele complex klaar is, zullen tweemaal per week in de middag de hekken geopend worden voor de bewoners van de wijk. Die kunnen dan rond het tuincomplex wandelen en zitten. Dit nieuwe complex moet dus door de leden gedragen en onderhouden worden. De leden bestaan uit een groot assortiment culturen en is dus heel divers aan personen maar ook aan wat er wordt verbouwd. Zo een kleine ATV heeft dus beperkte inkomsten maar wel veel kosten en grote dromen.

Wij zoeken dus vrienden, sponsoren of donateurs die de ATV een handje willen helpen met  geldbedragen ( of materiaal ) voor het jaarlijkse onderhoud en met het realiseren van de dromen. Als u wil helpen kan er natuurlijk voor gezorgd worden dat uw naam genoemd wordt. Er zal een bord geplaatst worden bij de ingang op het complex

Dromen:

Wij zijn nu een actie crowdfunding begonnen voor een duurzaam paviljoen.

1. Berging/zitgelegenheid. Het bestuur heeft een tijdelijke vergunning van 5 jaar voor het plaatsen van een berging met zitgelegenheid. Deze berging staat op het centrale pleintje op het complex, dus het hart van de ATV . Daar kunnen de leden dan met elkaar zitten en een praatje houden. Ook kunnen de bezoekers daar zitten en schuilen als het regent. Deze Berging moet tot 2020 vervangen worden door een paviljoen met berging, zitgelegenheid binnen en buiten, toilet en een glazenkas voor het opkweken van plantjes. Een werkgroep is nu begonnen met het verzamelen van idee, informatie, gesprekken en een stappenplan zamen met een architectenbureau.

2. Zonnepanelen. De ATV Nicolaas Beetslaan wil energie onafhankelijk zijn en voor verlichting, pomp voor water (zie punt 3.) en gereedschap, zonnepanelen plaatsen.

3. waterleiding/ringleiding. Daar wij ook oudere, rolstoel rijders en kinderen(schooltuintjes) als leden hebben is het voor hun moeilijk om water uit de sloot de halen. Het bestuur zou graag een waterleiding willen plaatsen met een pomp die water uit de sloot pompt. Vanaf deze ringleiding kunnen dan verschillende tap/kranen geplaatst worden om de gieter te vullen.

4. Beplanting. De beplanting is nu een oud bestand parkstruiken met nieuw aangeplante diverse bessenstruiken. Dus eigelijk niets dat in de zomer bloeit. Voor een tuinvereniging niet echt een droom. Wij willen dus in de komende jaren de bestaande parkbeplanting in borders veranderen met vaste en seizoenbeplanting. Het moet dus het gehele tuinseizoen bloeien. Als u stekken of planten die u teveel heeft in u tuin, zijn wij dankbare afnemers.

5. bijenstal. Voor de bijen die in 2017 ook weer op ons complex terug keren hebben wij een bijenstal nodig. Deze zal veilig maar ook goed te zien zijn voor bezoekers en geïnteresseerde. Bij de gemeente Leidschendam-Voorburg is daar voor een omgevingsvergunning aangevraagd. Deze herfst beginnen wij met de bouw van de bijenstal. Dit is mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds.

Als u interesse heeft in het geven van een donatie, dan kunt u contact opnemen hier op de site via “Contact”.
Of een donatie op onze bankrekening. Geef u dan ook aan voor wat u wil doneren en of u op ons donatie register wil staan.
NL29INGB 0005 0563 99 op naam ATV.N.Beetslaan met vermelding: donatie
Hartelijk dank voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet het bestuur en de leden van de A.T.V. Nicolaas Beetslaan in ‘t Loopark

Met dank aan:

September 2015 –  Oranje Fonds : Beplanting voor beien en vlinders.

September 2015 – Donateur  Onbekend : Meer dan 5000 bloembollen voorjaarsbloeiers ( tulpen,narsisen, krokussen en meer ).

November 2015 – Gemeente Leidschendam-Voorburg : 10 m3 compost.

September 2016 – Oranje Fonds: Plantenbedden – materiaal en aarde

Oktober 2016 – Donateur Onbekend : Twee grote dozen met voorjaarsbollen.

Maart 2017 – Oranje Fonds : 60 rozenstruiken voor de plantenbedden.

Maart tot mei 2017 – Onbekend : div. voorjaarsbollen

Mei 2017 – Gemeente Leidschendam- Voorburg : Bomen, rozen, struiken, clematis, kiwi en heggen.

Mei 2017 – Tuin 31 A. Pouw en partner: Verschillende vaste bloeiende  planten.

Juli – oktober 2017 -Verschillende vrijwilligers: die een financiële bijdrage geleverd hebben ( ” actie crowdfunding “) voor  het nieuwe paviljoen

September 2017 – Oranje Fonds: Financiële bijdrage voor de bouw van de  Bijenstal

Het bestuur en zijn leden van de  ATV. Nicolaas Beetslaan in park ‘t Loo zijn daar heel blij mee en danken u voor uw donatie.